- mandrake a écrit:
- La session de Gloria a été enregistré ! Il existe une version complète ?
Session au TTG sortie en single bonus
https://jimihendrix.forumactif.org/t1212p120-discographie-45-tours-sp-ep-maxi-45-tours#15269
Je ne pense pas qu'il y ait d'autres images disponibles. Kurt Max a synchronisé les images avec de la musique il y a de nombreuses années, je crois que c'est sa vidéo. J'ai 3 versions différentes de Gloria :
Gloria (take 8, complete)
Source: Studio Sessions Volume 1
Track time: 9:45
Composer: George Ivan Morrison
Notes: Jimi Hendrix (guitar, vocals), Noel Redding (bass), and Mitch Mitchell (drums). Engineer: Angel Balestier. Second Engineer: Mark Kauffman.
Gloria (take 8, official edit)
Source: ATM 183 – TTG Studios October 1968
Official Release: The Essential Jimi Hendrix [vinyl LP {UK}]; The Essential Jimi Hendrix Volume 2 [vinyl LP{US}]; The Essential Jimi Hendrix Volumes One And Two; The Singles Album; Gloria [Germany]; Gloria: The Collector’s Edition [Australia]
Track time: 8:46
Notes: This version has the guitar in one channel, and contains an edit at 6:55 omitting 29 seconds of the complete take. Jimi Hendrix (guitar, vocals), Noel Redding (bass), and Mitch Mitchell (drums). Engineer: Angel Balestier. Second Engineer: Mark Kauffman. Secondary Producer: Alan Douglas.
Gloria (take 8, official alternate mix)
Source: ATM 183 – TTG Studios October 1968
Official Release: The Jimi Hendrix Experience [purple box set]
Track time: 8:52
Notes: This mix has the guitar central and has some vocals/lyrics restored. Jimi Hendrix (guitar, vocals),Noel Redding (bass), and Mitch Mitchell (drums). Engineer: Angel Balestier. Second Engineer: Mark Kauffman. Secondary Producers: Eddie Kramer, Janie Hendrix, John McDermott. Secondary Mastering: Eddie Kramer, George Marino.
Je peux vous fournir les 3, faites-moi savoir que vous aimeriez les avoir, mais vous avez probablement déjà les 3 versions.