Jimi Hendrix


 
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 Houston (Sam Houston Coliseum) : 19 avril 1969

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Ayler
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MessageSujet: Houston (Sam Houston Coliseum) : 19 avril 1969    Sam 10 Juil 2010 - 23:18

Houston (Sam Houston Coliseum) : 19 avril 1969


Titres :

1. Introduction
2. Sunshine of Your Love 6:56
3. Voodoo Child (Slight Return) 6:13

Source : C'est un enregistrement "audience" de qualité très médiocre, surtout au casque. Il n'est pas très bien équilibré (la basse est en avant alors que la batterie est à peine audible). Etrangement, la voix passe plutôt bien sur "Voodoo Child (Slight Return)" alors que le reste est très saturé.

Il va sans dire que la setlist est parcellaire : seuls les titres enregistrés sont chroniqués. Le site officiel mentionne d'autres titres (mais étrangement pas ceux-ci) :

Citation :
SETLIST: (partial)
Fire // Foxey Lady // Purple Haze

Source : http://www.jimihendrix.com/encyclopedia/document,19690419,1.html


Jusqu'à récemment, ces enregistrements étaient rares : absents de Plug Your Ears et du site de Brume Pourpre, ils se sont pas chroniqués sur Just Ask The Axis.

C'est le quatrième concert de la tournée US du Jimi Hendrix Experience.

L'introduction est sans surprise : Jimi demande à son public d'oublier tout se qui s'est passé hier, récemment et de se détendre.

Jimi précise qu'il va jouer un titre de Cream, qu'il leur dédie, ainsi qu'à l'audience.
"J'aimerais faire un truc instrumental qui s'appelle "Sunshine Of Your Love".
Après un cut et quelques mesures du riff caractéristique de la composition, Jimi joue le thème vocal de "Sunshine Of Your Love" à la wah wah. Comme fréquemment, il commence son solo sur les bases de celui enregistré par Clapton sur la version studio. La qualité audio médiocre rend la critique difficile.
Après un cycle, c'est au tour de Noel Redding de prendre le devant.
Jimi reprend la main plus tard, alternant tirés et feedback avant de citer le riff de "Outside Woman Blues".
Le son s'améliore un peu lorsque Jimi revient au thème... qui est coupé sur la fin.

L'enregistrement enchaîne directement avec la deuxième partie de l'introduction de "Voodoo Child (Slight Return)", jouée à la wah wah. Une fois le climat instauré, Jimi commence sa partie chantée, qui passe plutôt bien.
La qualité audio du solo central est suffisante pour se faire une idée de ce qui se joue (sauf pour Mitch), surtout quand Jimi joue dans les aigus. Son solo est assez proche de celui de la version du Royal Albert Hall (et semble réussi) mais recèle une surprise notable : Jimi cite le thème de "Star Spangled Banner" pendant plusieurs mesures !
Il est toutefois bien désaccordé lorsqu'il reprend la rythmique plus calme du second couplet, dont le chant n'est d'ailleurs pas très appliqué.
Après un dernier solo assez bref (il double rapidement la ligne de basse de Noel), Jimi joue un court final avec les dents. Et l'enregistrement se termine brutalement !


Au final ? Difficile de se prononcer à partir d'une telle source.



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Purple Jim



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MessageSujet: Re: Houston (Sam Houston Coliseum) : 19 avril 1969    Dim 23 Jan 2011 - 12:40

THE HOUSTON POST - ‘King Of The Jungle’, ‘Jimi and guitar radiate… drummer’s arms swirl… quite an experience unless you’re Dylan-oriented’ by Larry Sepulvado:

“The Black Bawana. King of the Jungle. The true-to-life Jimi Hendrix centered the universe at the short end of the Sam Houston Coliseum last week and with the assistance of Houston Lighting & Power turned his magic on for the almost 10,000 pleasure seekers.
Thus followed this sequence of events: Band one was horn-rooted in the Blood, Sweat, & Tears tradition of the 1969 variety type group of rock ‘n’ roll music assuming a concise to-the-point descriptive name of Chicago. Exit for a Coke. Upon return found group No. 2 which I had presumed was Jimmy Vaughan of Texas with Kewpie doll hairdo and official band group glasses... but... quick flash from my female companion informed me that it was in fact Noel Redding’s (bass man for the J. H. Experience) new group, the Fat Mattress. A so-so group probably better on record. The first group within a group. Thus far Travis, Dylan-oriented 2-year-old son, had reserved all comment.
Return exit to the corridors of the super throng of glassy- eyed Houston freak clientele which had paraded itself to hamburgers and cokes. Who are these people? Return to row two to find a greasy- type DJ voice with hairstyled 45 degree angle sideburns choking out a hardsell for Jimi Hendrix posters and brochure booklets. Throws a generous giveaway of posters to unsuspecting non-paying front row.audience. Exit. Vague introduction for the Jimi Hendrix Experierience. No response. No Hendrix. Some concern. Another Hendrix-Redding disagreement? What is the problem? Anticipation... more anticipation.
General restlessness. Foot stomping. Behold! At last... Jimi... yeah... yeah... Jimi the Fox. Standing ovation. Applause. ‘OK baby, give us about a couple of seconds to tune up.’ Wow catting around stage with these quick panther-like movements, Jimi looks like a black Polynesian in his thigh-high bell bottoms of blue with a matching head scarf caressing his newly acquired Afro-gig hair that has replaced his [Bob Dylan] frizzzzz of yesterday. Yeah Jimi. You got it. ‘We would like to dedicate this first song to people like the cops.’ Fire.., something cool. Jimi and guitar like some self-contained energy entity. Radiating. Upside down left-hand constantly grinding, picking and strumming in the same motion, twisting knobs, free hand jerking the guitar neck off while his feet are dancing on the wah-wah and floor pedals... exhausting.
Mitch Mitchell to the rear, most incredible rock drummer in the world. Arms crashing, swirling, both feet stomping his bassdrums and amidst all the seemingly chaotic dynamics... some beautiful drumming. Noel Redding is to the right playing bass notes so loud that they are felt, not heard, The guitar is screaming at a merciless volume, even to a veteran masochist who could not hear his way through a draft board physical. Good grief, the sound. No longer music but the movement of the sound in the air. Oh. Oh. Travis has begun to react. Protection extended. Exit mother with child and deliverance from death to life everlasting. I’m remaining for the review.
More standard material... “Foxy Lady.” Ah, some new extra-added licks. Nice, Jimi, that’s good. But no audience reaction. Hendrix is a little sloppy, maybe a little uninspired. We’ve paid our money and no one seems to want more. A deadly attitude. Whose fault? Hendrix? The crowd? What happened to the Beatles? The Stones? You know... the screams... screams.., screams. But one more song. “Purple Haze.” And it’s over. The end. They’re gone with no encore. Lights and exit to the doors, to the parking lot with mother and child. Well Travis, what did you think? Uhhhh... loud rock ‘n’ roll band.”
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